Saturday 2 March 2013

VINTAGE :)

VINTAGE . Apa itu VINTAGE ? VINTAGE adalah sesuatu yang sudah tua , oldfashion , masa lalu , sesuatu yang sudah usang , atau lebih tepat lagi , sesuatu gaya yang ANTIK ! :) 
Vintage terbahagi dalam banyak bentuk , contohnya seperti gambar , fesyen , dekorasi , serta alat - alat perhiasan  . 

1) VINTAGE PHOTO 
Foto dengan effect vintage adalah sebuah foto dengan tone klasik , ( seperti foto kusam yang telah lama ) . Vintage sempat popular ketika penggemar foto merindukan tone polaroid diterapkan dalam era foto digital . 
Foto yang diberikan akses tne vintage akan terlihat unik kerana ciri klasik dan mood memorialnya . 
Pada zaman sekarang banyak anak muda yang suka dengan effect vintage . Kerana effect vintage mempunyai nilai di mata anak anak muda zaman sekarang . 

Ini adalah contoh kamera polaroid .


Foto antik / Vintage Photo 

2) VINTAGE FESYEN 
Vintage fesyen , atau gaya vintage adalah sesuatu gaya dan cara pemakaian pada era 20 tahun yang lalu . Namun gaya ni telah mula digunakan semula . Terutamanya pada golongan remaja dan muda mudi zaman sekarang . Gaya antik ini tidak pelik , malah cantik dan sesuai bagi semua golongan usia . Gaya vintage juga sesuai untuk mereka yang bertudung . Ini kerana , terdapat pelbagai gaya bagi gadis gadis muslimah untuk berfesyen . :) Disamping itu , gaya turban juga menjadi fesyen pada zaman sekarang . 


Gaya vintage yang cukup menarik . 

3) INTERIOR DESIGN VINTAGE
Kebanyakan rumah pada masa kini , menggunakan tema vintage bagi isi rumah mereka . Ini sudah cukup membuktikan bahawa gaya vintage , sudah terbawa bawa ke era kini . Dan gaya vintage juga cukup menarik  , selesa , dan sedap mata memandang . 



Hiasan dalam rumah . 

4) ACCESSORIES VINTAGE 
Aksesori vintage biasanya kita gunakan pada diri untuk menambah kan kecantikan pada gaya kita . Contonya seperti rantai , gelang , jam , beg , cekak , sepit , dan sebagainya . 



Hiasan vintage pelengkap gaya .










No comments:

Post a Comment